Ενα ακόμη "ειδικό" ΕΓΚΛΗΜΑ


Όσα προβλήματα να δεί καποιος που ασχολείται με την εκπαίδευση δεν θα έχει δεί τίποτε αν δεν επισκευτεί ένα Ειδικό σχολείο στις μέρες μας .
Τα προβλήματα στα Ειδικά Σχολεία ήταν και είναι τεράστια , κυρίως στην έναρξη της σχ. χρονιάς , όχι ότι όσο περνάει ο καιρός διωρθώνονται αλλά στην πρεία κάτι πάει να αλλάξει .
Χρόνια τώρα που παρακολουθούμε την πορεία της ειδικής αγωγής , πολλή πρίν απο τα μνημόνια και την κρίση τους η ειδική αγωγή ήταν πάντα στο περιθώριο .

Αν το κλείσιμο των ολοήμερων της Πρωτοβάθμιας είναι απλά άβολο για τους γονείς που εργάζονται, το κλείσιμο των Ειδικών Σχολείων αποτελεί έγκλημα.
Παιδιά με σύνδρομο αυτισμού, σύνδρομο ντάουν,παιδιά που πολλές φορές δεν μπορούν να αυτοεξυπηρετηθούν θα πεταχτούν μέσα σε 30αρια τμήματα με άλλους μαθητές που πιθανόν θα έχουν δυσλεξία, δυσαριθμησία,υπερκινητικότητα,δυσαναγνωσία, ή άλλες μαθησιακές δυσκολίες και παιδιά που δεν έχουν τίποτε απ΄τα παραπάνω.
Εννοείται ότι ο καθηγητής κι ο δάσκαλος δεν είναι ταχυδακτυλουργοί να διδάσκουν ταυτόχρονα τόσες διαφορετικές περιπτώσεις παιδιών για τις οποίες δεν έχουν εκπαιδευτεί ποτέ.
Τα παιδιά με ειδικές ανάγκες απλά θα βρεθούν εκτός εκπαίδευσης.
Απλά είναι καθαρό έγκλημα.


Μερικές περιπτώσεις Ειδικών Σχολείων που δείχνει τι κατασταση επικρατεί σήμερα .

Στο Ειδικό Νηπιαγωγείο Αιγάλεω έχουν εγγραφεί 21 παιδιά και το προσωπικό αποτελείται μόνο από την διευθύντρια...
* Στο Δημοτικό Σχολείο Παραπληγικών Αιγάλεω, με 23 εγγεγραμμένα παιδιά, διαπιστώνεται έλλειψη ειδικού προσωπικού, ενώ σύμφωνα με τον διευ
θυντή το πρόβλημα της μεταφοράς θα λυθεί στις 24 Σεπτέμβρη. 

* Το Δημοτικό Σχολείο Αυτιστικών (Αιγάλεω) δε λειτουργεί αφού υπάρχουν 4 δάσκαλοι για 8 τμήματα. Στο ΕΕΕΚ Αιγάλεω δεν έγινε καν αγιασμός.
* Στο Σικιαρίδειο Δημοτικό Σχολείο έχουν εγγραφεί 80 παιδιά (με σύνδρομο down, νοητική υστέρηση, αυτισμό κ.λπ.), υπάρχουν 5 εκπαιδευτικοί, λείπουν 9, το ειδικό προσωπικό είναι ανύπαρκτο, η μία κοινωνική λειτουργός φεύγει σε ένα μήνα. Τα μαθήματα θα γίνονται μόνο σε 30 παιδιά.
* Στο ΕΕΕΕΚ Ηρακλείου (με σύνδρομο down, νοητική υστέρηση, αυτισμό κ.λπ.) έχουν γίνει 20 νέες εγγραφές, συνολικά τα παιδιά είναι 110. Υπάρχουν 10 εκπαιδευτικοί ενώ απαιτούνται 24. Το ειδικό προσωπικό είναι μόλις 7 άνθρωποι, το βοηθητικό προσωπικό είναι ανύπαρκτο.
* Στο 9ο Δημοτικό Σχολείο Γουδή έχουν εγγραφεί 25 παιδιά (με σύνδρομο down, νοητική υστέρηση, αυτισμό κ.λπ.), έχουν 2 ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς, περιμένουν αναπληρωτές. Τα μαθήματα θα ξεκινήσουν τη Δευτέρα με μετακίνηση των παιδιών από γονείς.
* Στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Κερατσινίου, με 35 παιδιά (με σύνδρομο down, νοητική υστέρηση, αυτισμό κ.λπ.), υπάρχουν μόνο 2 εκπαιδευτικοί και ανύπαρκτο ειδικό προσωπικό. Ο διευθυντής ανακοίνωσε στους γονείς ότι θα γίνονται μαθήματα σε 8 παιδιά εκ περιτροπής μέχρι να λυθεί το πρόβλημα έλλειψης εκπαιδευτικών και λεωφορείων.
* Στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Ιλίου, με 43 παιδιά, υπάρχουν 3 εκπαιδευτικοί και η μεταφορά γίνεται από γονείς.
* Στο Ειδικό Γυμνάσιο, Λύκειο, ΤΕΕ Ιλίου, με 100 παιδιά με κινητικά προβλήματα, είναι ανύπαρκτο το απαραίτητο εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό. Μαθήματα θα γίνονται 9.30 π.μ. - 11 π.μ.
* Στο Κέντρο Εκπαίδευσης και Αποκατάστασης Τυφλών δεν υπάρχει ειδικό υποστηρικτικό προσωπικό για το δημοτικό (ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί, νοσηλευτές), βοηθητικό προσωπικό και ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό για τα φροντιστηριακά μαθήματα.
* Στο Ειδικό Δημοτικό Αγ. Δημητρίου θα κάνουν μαθήματα όσα παιδιά μεταφερθούν από τους γονείς, με ελλείψεις εκπαιδευτικού και υποστηρικτικού προσωπικού.
* Στο ΕΕΕΕΚ Αγ. Δημητρίου υπάρχουν τεράστιες ελλείψεις εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού. Θα κάνουν μαθήματα όσα παιδιά μεταφερθούν από τους γονείς.


 Φαίνεται πως η κυβέρνηση, έχοντας νομοθετήσει τη μετατροπή του Ειδικού Σχολείου σε Κέντρο Υποστήριξης Ειδικής Αγωγής Εκπαίδευσης και αφήνοντας άλυτα τα χρόνια προβλήματα στα ειδικά σχολεία, προωθεί την πλήρη αποδιάρθρωση του συνόλου της Ειδικής Αγωγής. Η παραπάνω εικόνα ουσιαστικά δείχνει ότι αφήνουν τα παιδιά με ειδικές ανάγκες ανεκπαίδευτα, χωρίς μόρφωση, που σημαίνει πως πολλαπλασιάζεται ο βαθμός αναπηρίας, και οδηγούνται στην πλήρη εξάρτηση από την οικογένεια. Ετσι ρίχνουν στον καιάδα ανθρώπους που με βάση τις ειδικές ανάγκες θα έπρεπε να τους προσφέρουν όλες τις δυνατότητες στη μόρφωση, στην ανάπτυξή τους, με την καλύτερη δυνατή επιστημονική προσέγγιση. Τα απαραίτητα ειδικά σχολεία (από την προσχολική αγωγή μέχρι την επαγγελματική εκπαίδευση), αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν, με υψηλή ποιότητα, με βάση τις κατακτήσεις της επιστήμης, μακριά από κάθε επιχειρηματική δράση, είναι το αυτονόητο που έπρεπε να παρέχεται. Οι μαθητές των ειδικών σχολείων απαιτούν δικαιώματα στην εκπαίδευση, στη μόρφωση, στη δουλειά, στη ζωή.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου