Πανελλαδικό αντάρτικο παρά τις απειλές

Πηγή: Ελευθεροτυπία

 
Τα διόδια αποδεικνύονται «μπουρλότο» στις σχέσεις οδηγών-κυβέρνησης. Οι κινήσεις πολιτών με το σύνθημα «Δεν πληρώνω» έδωσαν χθες δυναμικό «παρών» σε περισσότερους από 20 σταθμούς διοδίων των εθνικών οδών και της Αττικής οδού.

Ηταν η καλύτερη απάντηση στην προσπάθεια του υπουργείου Υποδομών να τους τρομοκρατήσει, εκδίδοντας το απόγευμα της Παρασκευής ανακοίνωση με την οποία επισημοποιεί την πρόθεσή του να παρέχει στους εργολάβους των αυτοκινητόδρομων τα στοιχεία των οχημάτων και των οδηγών που δεν πληρώνουν διόδια. Επικαλούνται τη γνωμοδότηση της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων της 20ής Δεκεμβρίου 2010, για την οποία η «Ε» έχει αποκαλύψει ότι δεν δόθηκε άδεια για λειτουργία κλειστού κυκλώματος, όπως επιθυμούν οι εργολάβοι, για να τεκμηριώνουν τις απαιτήσεις τους.

Το υπουργείο Υποδομών για να απαντήσει στο ογκούμενο κίνημα κατά των διοδίων ετοιμάζει τροπολογία, που θα ενταχθεί στο νομοσχέδιο για τις αστικές συγκοινωνίες, με την οποία θα προβλέπονται πρόστιμα και άλλες κυρώσεις σε οδηγούς που αρνούνται να πληρώσουν.

Το συντονιστικό

Στην Αττική, επίκεντρο των κινητοποιήσεων ήταν οι Αφίδνες, όπου για πάνω από δύο ώρες περίπου 1.000 διαδηλωτές κρατούσαν ανοιχτές τις μπάρες και οι οδηγοί περνούσαν χωρίς να πληρώνουν. «Είχαμε θερμές εκδηλώσεις από τους οδηγούς, θερμότερες από κάθε άλλη φορά», δήλωσε στην «Ε» ο αεροναυπηγός Τάκης Κουρής, από το συντονιστικό βορειο-ανατολικής Αττικής. Μας μίλησε για την προκήρυξη διαγωνισμού από το υπουργείο για τη βελτίωση του παράπλευρου δικτύου, ώστε να γίνονται ελεύθερα οι τοπικές μετακινήσεις. «Ξεκινούν με μεγάλη καθυστέρηση και επιπλέον δεν ξέρουμε τι σκοπεύουν να κάνουν με 3,5 εκ. ευρώ», μας εξήγησε και αποκάλυψε ότι με βάση μελέτη της κοινοπραξίας, η ημερήσια κυκλοφορία στους παράδρομους φθάνει τα 16.000 οχήματα, από τα οποία το 44% είναι φορτηγά, όταν στον εθνικό δρόμο είναι μόλις 12%. «Είναι φανερό ότι τα φορτηγά μπαίνουν στους παράδρομους για να μην πληρώνουν. Αυτό όμως σημαίνει ότι ο παράδρομος έχει γίνει ο γύρος του θανάτου και υπάρχουν σοβαροί κίνδυνοι για τους υπόλοιπους οδηγούς».

Η Αττική οδός στις τελευταίες κινητοποιήσεις έχει ενταχθεί στο «καρνέ» των διαδηλωτών. Πάνω από 70 άτομα συγκεντρώθηκαν στο Ρουπάκι, τον πρώτο σταθμό διοδίων για οχήματα που έρχονται από την Πελοπόννησο. Οι μπάρες έμειναν ανοιχτές για πάνω από δύο ώρες. «Το κλίμα ήταν θετικό», μας είπε η Κατερίνα Κάντα από την κίνηση «Κόντρα στο Ρεύμα».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου