Η «έφοδος» ιδιωτικών συμφερόντων στον ΟΑΣΑ επισημοποιείται με πανηγυρικό τρόπο στο κυβερνητικό σχέδιο για το μετασχηματισμό του οργανισμού.
Το σχέδιο νόμου σηματοδοτεί την είσοδο των ΚΤΕΛ στις αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας, καθώς προβλέπεται ότι ο ΟΑΣΑ θα μπορεί να αναθέτει μεταφορικό έργο σε ιδιώτες όπως τα ΚΤΕΛ. Αποτελεί κοινό μυστικό, ωστόσο, ότι οι λεωφορειούχοι των ΚΤΕΛ εποφθαλμιούν από καιρό τις γραμμές-«φιλέτα» της ΕΘΕΛ προς το αεροδρόμιο, οι οποίες αντιπροσωπεύουν το 10% των ετήσιων εσόδων της εταιρείας.
Ιδιώτες προβλέπεται να εμπλακούν στον έλεγχο εισιτηρίων (θα μετέχουν και εργαζόμενοι του ΟΑΣΑ), ενώ η παραγωγή και ο έλεγχος του νέου ηλεκτρονικού εισιτηρίου πρόκειται να ανατεθούν, επίσης, σε ιδιώτες μέσω σχημάτων ΣΔΙΤ (η προκήρυξη του διαγωνισμού τοποθετείται σε έναν μήνα).
Την ίδια στιγμή έχει συντελεστεί, ήδη, η ντε φάκτο παραχώρηση σε ιδιώτες μιας άλλης γραμμής-«φιλέτου». Πρόκειται για τη λεωφορειακή γραμμή Αθήνα-Αξιοθέατα, η οποία διερχόταν από τα βασικά αξιοθέατα της πρωτεύουσας. Για τις ανάγκες της αγοράστηκαν το 2007 τέσσερα διώροφα λεωφορεία, το καθένα από τα οποία κόστισε στην ΕΘΕΛ 354.000 ευρώ. Δεν χρησιμοποιήθηκαν όμως.
Την ίδια στιγμή, ωστόσο, που τα διώροφα της ΕΘΕΛ παρέμεναν καθηλωμένα στο αμαξοστάσιο, η ζήτηση για ξενάγηση με τέτοιου είδους λεωφορεία (ξεσκέπαστα στο επάνω μέρος) αυξάνεται διαρκώς. Ετσι, κάνουν χρυσές δύο ιδιωτικές εταιρείες...
Με δεμένο χειρόφρενο βρίσκονται παρκαρισμένα σε αμαξοστάσιο του ΟΣΕ στον Ασπρόπυργο και 200 ολοκαίνουρια «πράσινα» λεωφορεία που κινούνται με φυσικό αέριο. Παραλήφθηκαν πριν από τρεις μήνες, αλλά δεν έχουν ενταχθεί ακόμα στο πρόγραμμα δρομολογίων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου