Επιστολή διαμαρτυρίας του Διευθυντή του 6ου Γυμνασίου Νίκαιας


Δημοσιοποιούμε επιστολή του Διευθυντή του 6ου Γυμνασίου Νίκαιας που μας κοινοποιήθηκε.
Τα συμπεράσματα για την κατάσταση που αντιμετωπίζουν τα δημόσια σχολεία στην Πόλη μας και η αντιμετώπιση που έχουν από την δημοτική αρχή . Τα συμπεράσματα δικά σας .

ΘΕΜΑ:«Αίτημα συνάντησης και διαμαρτυρία του Διευθυντή του 6ου Γυμνασίου Νίκαιας»
Kύριε Δήμαρχε,
Την Πέμπτη 19/11/15 συγκάλεσα Σχολικό Συμβούλιο με θέματα:
  1. Έλλειψη οικονομικής ενίσχυσης και μη ανταπόκρισης του σχολείου σε οφειλές ειδικά προς ΔΕΚΟ
  2. Υποχρέωση του Δήμου για συντήρηση του κτιριακού με δικές του δαπάνες και όχι από τον λογαριασμό του σχολείου και
  3. Τρόποι αναπλήρωσης της ύλης λόγω κατάληψης
Αφού παρουσίασα τα θέματα και την εισηγητική μου πρόταση, μεταξύ των άλλων, και για το διαχρονικό πρόβλημα του σχολείου στην οφειλή λογαριασμών της ΔΕΗ με υψηλές καταναλώσεις λόγω της παραχώρησης του κτιρίου του σχολείου για δραστηριότητες του Δήμου και αδυναμίας εξόφλησής τους, ο Πρόεδρος της Σχολικής Επιτροπής, απευθυνόμενος σε εμένα δήλωσε ότι όταν έβαζα υποψηφιότητα για Διευθυντής του σχολείου όφειλα να γνωρίζω για την οικονομική διαχείριση και με κάλεσε να παραιτηθώ απειλώντας με, με την αφαίρεση της οικονομικής διαχείρισης του σχολείου και απεχώρησε με απότομο τρόπο. Η απαράδεκτη συμπεριφορά του αυτή με προσέβαλε σαν άνθρωπο και σαν επιστήμονα όπως επίσης και όλο τον σύλλογο των διδασκόντων που με εξέλεξε με μεγάλη πλειοψηφία καθώς και το προεδρείο του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων που παρευρίσκονταν εκεί.
Σημειώνω ότι ανέλαβα τη Διεύθυνση του σχολείου στις 1 Ιουλίου 2015 και η καρτέλα του λογαριασμού του σχολείου καθώς και η πρόσβαση σε αυτόν μου δόθηκαν στις 30 Σεπτεμβρίου 2015. Συνεπώς με 1 μόνο μήνα και λίγες ημέρες οικονομικής διαχείρισης και με συσσωρευμένες οφειλές μηνών της ΔΕΗ 2753 ευρώ και της ΕΥΔΑΠ 846 ευρώ, που, όπως έχουν τονίσει με έγγραφά τους και προηγούμενοι Διευθυντές του σχολείου, οφείλονται σε παραχωρήσεις του κτιρίου για άλλες δραστηριότητες του Δήμου, κατά τον  κ. Πρόεδρο της Σχολικής Επιτροπής, συνάδελφο εκπαιδευτικό μάλιστα, πρέπει να παραιτηθώ και να μη διεκδικήσω από αυτόν αυτό που οφείλει να κάνει για το καλό του σχολείου, για το καλό των μαθητών και των γονέων τους, την δίκαιη δηλαδή οικονομική ενίσχυση και στήριξη του σχολείου από τις ανεξόφλητες οφειλές της ΔΕΗ που δεν οφείλονται στη λειτουργία του ίδιου του σχολείου. Όσον αφορά την απειλή του για αφαίρεση της οικονομικής διαχείρισης, την απορρίπτω και δεν θα τη δεχθώ γιατί θέλω να διαχειρίζομαι και να ελέγχω εγώ τη σωστή κατανομή των δαπανών και των εσόδων για το καλό του σχολείου που διευθύνω. Τέλος κατόπιν κοινής απόφασης δικής μου, του συλλόγου διδασκόντων και του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων, ζητώ συνάντηση με σας , κ. Δήμαρχε, για να σας εκθέσω αναλυτικά το παραπάνω περιγραφέν πρόβλημα της υψηλής κατανάλωσης της ΔΕΗ.   
Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ
ΓΙΑΜΑΛΗΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ
Σχολικό Έτος : 2015 - 2016
Νίκαια:  23/11/2015  
Αρ. Πρωτ.: 1066
Προς: κ. Δήμαρχο Νίκαιας-
          Αγ.Ι.Ρέντη
Κοιν: ΔΔΕ Πειραιά, ΕΛΜΕ 
         Πειραιά, Ενωση 
         Γονέων Νίκαιας,
         Αντιδήμαρχο Παιδείας,
         Σχολική Επιτροπή
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ   
ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ Δ/ΝΣΗ Π/ΘΜΙΑΣ & Δ/ΘΜΙΑΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
Δ/ΝΣΗ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ ΠΕΙΡΑΙΑ
6ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΝΙΚΑΙΑΣ
«ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΕΦΕΡΗΣ»
Ταχ. Δ/νση     : Μαντούβαλου & Παπαφλέσσα
Τ.Κ. – Πόλη    : 18454 ΝΙΚΑΙΑ
Ιστοσελίδα     :
Email               : mail@6gym-nikaias.att.sch.gr
Πληροφορίες :
Τηλέφωνο      : 210-4930198
FAX                : 210-4930198

"Φυσάει κόντρα" ΕΝΑ ΧΡΟΝΟ ΜΕΤΑ


Πριν ένα χρόνο βάλαμε στοίχημα με τις δυσκολίες , να ανοίξουμε και να λειτουργήσουμε ένα στέκι κοινωνικού διαλόγου και πολιτικής δράσης στην Πόλη μας 
Πρίν ένα χρόνο βάλαμε πλάτη και τα καταφέραμε.
Ένα χρόνο μετά το γλεντάμε  .
Το Σάββατο 28 Νοέμβρη μετά της 8.00μμ σας προσκαλούμε όλους και όλες που έχουμε βρεθεί μαζί όλο αυτό το διάστημα να γλεντήσουμε παρέα με καλό κρασί ( το πληρώνουμε :)  και καλό φαγητό ( ρεφενέ από όλους μας ).
Και όπως πάντα καλή μουσική (αν είναι ο DJ στα πάνω του  ).
ΣΑΣ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ

Π.Τσαλδάρη 297 & Αρκαδίου Νίκαια

Γενικές Συνελευσεις σε ΠΕΔΑ και ΚΕΔΕ με θέμα τα οικονομικά προβλήματα των Δήμων

Στην σύγκλιση έκτακτης γενικής συνέλευσης προχωρά η ΠΕΔ Αττικής την Πέμπτη 26/11 και η ΚΕΔΕ την Τρίτη 1 /12 με αφορμή τα οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι Δήμοι .




Η Κίνηση μας εκπροσωπείται και στην συνέλευση της ΠΕΔΑ και της ΚΕΔΕ 

ΘΑ ΒΡΩΜΙΣΟΥΜΕ ;




Μια απο τις λύσεις που βρήκε η διοίκηση του δήμου Νίκαιας Ρέντη Ιωακειμίδης για να αντιμετωπίσει το οικονομικό έλλειμμα στον προϋπολογισμό του δήμου ,εκτός από τις αυξήσεις στα δημοτικά τέλη και στον δημοτικό φόρο μόνο για τις κατοικίες , είναι και η μείωση του αριθμού των εργαζομένων στην καθαριότητα με οκτάμηνες συμβάσεις .
Από τους 80 περίπου εργαζομένους που δούλευαν με αυτή την σύμβαση και απολύθηκαν 9τελείωσε η σύμβαση ) θα πάρει ελάχιστους περίπου 10 .
Ταυτόχρονα μείωσε και τις υπερωρίες που κυρίως γίνονταν στην αποκομιδή και στην οδοκαθαριότητα .
Εκτός από τις ολοφάνερες επιπτώσεις στην "τσέπη των εργαζομένων " και στην αύξηση της ανεργίας στην Πόλη μας , άλλοι 70 περίπου εργαζόμενοι στην ανεργία , η πολιτική αυτή θα μας οδηγήσει στην ελλειπή περισυλλογή και καθαριότητα .
Σε ερώτημα που τέθηκε στον Ιωακειμίδη στο δημοτικό συμβούλιο , απάντησε ότι "ελπίζουμε ότι δεν θα βρομίσουμε "



Και εμείς το ελπίζουμε αλλά δεν το βλέπουμε .
Στις φωτογραφίες 2 από τα πολλά σημεία στην Πόλη που ήταν σήμερα σε αυτή την κατάσταση .

Το Δικαίωμα στην Εκπαίδευση

Μια προσέγγιση του θέματος για το δικαίωμα στην εκπαίδευση και των παιδιών με αναπηρία 

Δημήτριος Π. Νικόλσκυ-"Θα προσπαθήσω να αναδείξω το θέμα του δικαιώματος που έχουν τα παιδιά με αναπηρία και τον αγώνα που δίδεται καθημερινά για να συμμετέχουν ισότιμα στην εκπαιδευτική διαδικασία".
Στο Πανεπιστήμιο, ένας από τους πραγματικά καλούς δασκάλους, μας έλεγε: « Η γνώση για το αντικείμενο είναι απαραίτητη αλλά αυτό που μετράει στο τέλος, είναι να μετατρέψεις το «αντικείμενο» σε πράξη, να βρίσκει εφαρμογή στη κοινωνία». Σε μια συνάντηση γονέων, πριν από λίγα χρόνια, αναφορικά με τη λειτουργία του παιδικού σταθμού, τέθηκε το θέμα κατά πόσο ένα μικρό παιδί,  στο φάσμα του αυτισμού, οριακά θα έλεγα, μπορεί να βρίσκεται στην ίδια τάξη με τα υπόλοιπα παιδιά. Ακούστηκε από γονείς, λίγους ομολογώ, ότι μάλλον εμποδίζει τα «παιδιά μας», πρέπει να πάει σε «ειδικό σχολείο» και άλλου τέτοιου τύπου αναχρονιστικά και αντικοινωνικά σχόλια. Με αφορμή τα λόγια του πανεπιστημιακού και το περιστατικό στον παιδικό σταθμό, θα προσπαθήσω να αναδείξω το θέμα του δικαιώματος που έχουν τα παιδιά με αναπηρία και τον αγώνα που δίδεται καθημερινά για να συμμετέχουν ισότιμα στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Τι σημαίνει όμως «Ενσωμάτωση στο σχολείο»; Θα χρησιμοποιήσω τον ορισμό που έδωσε ένα παιδί με αναπηρία: «είναι όταν όλοι έχουν το ίδιο δικαίωμα να σπουδάσουν, να έχουν πρόσβαση σε καλής ποιότητας εκπαίδευσης, αν κάποιος έχει ένα πρόβλημα, να υπάρχει κάποιος που θα τον καθοδηγήσει και θα τον βοηθήσει να ενταχτεί.  Ένταξη γίνεται από ολόκληρη την κοινότητα: την οικογένεια, το σχολείο, ανεξάρτητα από το πόσο διαφορετικός είσαι».

Δυστυχώς, τα παιδιά με αναπηρία, στην Ευρώπη, αντιμετωπίζουν τον εκπαιδευτικό αποκλεισμό. Σχεδόν ένα τρίτο είναι έξω από την εκπαιδευτική διαδικασία. Ακόμη και αν, πηγαίνουν στα σχολεία, ένας μεγάλος αριθμός παιδιών αδυνατεί να ολοκληρώσει ακόμα και τη βασική εκπαίδευση και αυτό επιφέρει συνέπειες στη σύνδεση του ατόμου με αναπηρίες στην απασχόληση αφού, στο σύγχρονο ανταγωνιστικό περιβάλλον, η απόκτηση δεξιοτήτων είναι προαπαιτούμενο για την ένταξή του και στην αγορά εργασίας. Είναι πλέον κοινός τόπος, για τον σχεδιασμό κοινωνικής πολιτικής η αναγνώριση της σπουδαιότητας που έχει η συμμετοχική εκπαίδευση για τη δημιουργία μιας κοινωνίας χωρίς αποκλεισμούς. Η εκπαίδευση είναι ένα θεμελιώδες ανθρώπινο δικαίωμα που χρειάζεται προστασία και εφαρμογή σε όλες τις βαθμίδες και για όλους.

Το Συμβούλιο της Ευρώπης αναφέρεται στη σημασία της δημιουργίας ευκαιριών για τα άτομα με αναπηρία ώστε να συμμετέχουν στη γενική εκπαίδευση ως παράγοντα που θα ωφελήσει συνολικά την ίδια τη κοινωνία και τη ποικιλομορφία της.
Η ενθάρρυνση ένταξης των παιδιών με αναπηρία στα σχολεία ενώ ταυτόχρονα και η λειτουργία ειδικών σχολείων, για συγκεκριμένες κατηγορίες παιδιών με αναπηρία(βαριά νοητική υστέρηση κ.α.)αποτελούν προϋποθέσεις ενσωμάτωσης τους μέσα στις δομές της κοινωνίας. Εξάλλου, η ενσωμάτωση στη σχολική διαδικασία, αποτελεί το πιο αποτελεσματικό μέσο για την καταπολέμηση των διακρίσεων,  για τη δημιουργία μια φιλόξενης κοινότητας και για την οικοδόμηση μιας κοινωνίας χωρίς αποκλεισμούς. Αυτό αποτελεί και τον στόχο των πολιτικών των κρατών-μελών, για τα άτομα με αναπηρίες.

Η πραγματικότητα καταδεικνύει ότι τα παιδιά με αναπηρίες εξακολουθούν να εκπαιδεύονται χωριστά  ενώ και η υποστήριξη από ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό δεν είναι επαρκής. Λόγοι όπως, η φτώχεια, οι διακρίσεις και η κοινωνική περιθωριοποίηση είναι οι κύριοι παράγοντες για το έλλειμμα  στην εκπαιδευτική ενσωμάτωση  και έτσι, απαιτείται συστηματική δράση από όλα τα κράτη μέλη.

Απαιτούνται νομοθετικές πρωτοβουλίες για την πρόληψη των διακρίσεων εις βάρος των παιδιών, των νέων και των ενηλίκων με αναπηρίες, ώστε να τυγχάνουν πρόσβασης σε όλες τις φάσεις της εκπαίδευσής τους, ιδιαίτερα από τα πρώτα τους μαθησιακά χρόνια, ενθάρρυνση  και ανάπτυξη ενός ενιαίου εκπαιδευτικού συστήματος, που θα περιλαμβάνει και τη μεγαλύτερη ένταξη των παιδιών με αναπηρίες, πλήρως προσβάσιμο εκπαιδευτικό υλικό καθώς και να διασφαλίσει ότι η ευαισθητοποίηση σε θέματα αναπηρίας θα αποτελεί βασικό τμήμα των εκπαιδευτικών προγραμμάτων.

Η ενσωμάτωση των παιδιών με αναπηρίες στην εκπαιδευτική διαδικασία, μπορεί να πραγματοποιηθεί με τη συμμετοχή των γονέων, ενός καλά εκπαιδευμένου  και καταρτισμένου προσωπικού και της συναίνεσης της ευρύτερης κοινωνίας. Γι’ αυτό απαιτείται να υπάρχει ενημέρωση ώστε να υπάρξει ευαισθητοποίηση στα μέλη της σχολικής κοινότητας, δημιουργώντας ένα σχολικό περιβάλλον ασφαλές και ανεκτικό για όλους, μακριά από προκαταλήψεις και αρνητικά στερεότυπα του παρελθόντος. Επειδή, συνήθως οι μεγάλες αλήθειες λέγονται από τα παιδιά, θα επαναλάβω τα λόγια του εξάχρονου γιού μου, σχετικά με το πώς αντιλαμβάνεται την «σχολική ενσωμάτωση»: «…να μπορούμε να παίζουμε όλοι μαζί».

Ο Δημήτριος Π. Νικόλσκυ είναι Πρόεδρος της Επιτροπής για τα Δικαιώματα των Aτόμων με Αναπηρίεςτου Συμβουλίου της Ευρώπης

Αυξήσεις στα δημοτικά τέλη και στον δημοτικό φόρο πέρασε η διοίκηση Ιωακειμίδη σε μια συνεδρίαση παρωδία με κλειστές της πόρτες της αίθουσας του δημοτικού συμβούλίου . Καταγγελία .

Σε μια συνεδρίαση παρωδία στην οποία με τραμπουκικό μηχανισμό και "κεκλεισμένων των θυρών " προκειμένου να αποτρέψει την παρουσία στο δημοτικό συμβούλιο της Νίκαιας εκατοντάδων πολιτών  η διοίκηση του Δήμου Νίκαιας Ρέντη του Ιωακειμίδη ενέκρινε εχθές 19/11/2015 αυξήσεις 10% στα δημοτικά τέλη και 20% στον δημοτικό φόρο.


η πόρτα της αίθουσας του Δ.Σ. κλειστή απο στελέχη της διοίκησης 

Σε συνεδρίαση του Δ.Σ. στις 2.00 το μεσημέρι παρότι είχαν όπως πληροφορηθήκαμε διαμαρτυρηθεί και ζητήσει αλλαγή της ώρας , όλες οι παρατάξεις της αντιπολίτευσης ο Ιωακειμίδης προχώρησε στην συνεδρίαση του Δ.Σ. κλείνοντας τις πόρτες της αίθουσας με τραμπουκικό μηχανισμό αποτρέποντας έτσι τους πολίτες και στους εκπροσώπους φορέων να παρακολουθήσουν το Δ.Σ. χωρίς να το έχει αποφασίσει αυτό το σώμα του Δ.Σ. 
Μηχανισμός της διοίκησης στελέχη της έκαναν facecontrol στην πόρτα και επέτρεπαν μόνο στους δημοτικούς συμβούλους να περάσουν (πάλι καλά) στην αίθουσα
όταν επιχειρήσαμε  να μπούμε στην αίθουσα δεχτήκαμε όπως καταγγέλλουν και άλλοι συνάδελφοι προπηλακισμούς και σπρωξίματα , παρά τις διαμαρτυρίες μας για την κατάσταση που επικρατούσε η πρόεδρος τους Δ.Σ. προχώρησε με διαδικασίες exress στην διαδικασία την ώρα που έξω από την αίθουσα πολίτες που διαμαρτύρονταν για την κατάσταση έπεφταν λιπόθυμοι .
Καταγγείλαμε την όλη διαδικασία ζητήσαμε να επιτραπεί στους πολίτες και στους εκπροσώπους των φορέων να μπουν στην αίθουσα και όταν αυτό δεν έγινε δυνατόν αποχωρίσαμε μαζί με όλες τις παρατάξεις της αντιπολίτευσης και έναν δημοτικό σύμβουλος της διοίκησης ο οποίος διαφώνησε με την όλη πρακτική .


τα έδρανα της αντιπολίτευσης άδεια μετά την αποχώρηση όλων 

Η διοίκηση Ιωακειμίδης ακολουθώντας κατά γράμμα τις εντολές των μνημονιακών πολιτικών και τις απαιτήσεις των δανειστών πραξικοπηματικά χρεώνει τον Λαο΄της Πόλης μας με χαράτσια χωρίς ούτε μία στιγμή να έχει περάσει από την σκέψη του η σκέψη  να διεκδίκηση από την κυβέρνηση αυξήσεις στους ΚΑΠ και της ΣΑΤΑ να αυξήσει τα δημοτικά τέλη και τον φόρο στις μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες που εδρεύουν στον Ρέντη .
Την ίδια στιγμή που η κυβέρνηση αναγγέλλει και εκτελεί εκατοντάδες χιλιάδες διακοπές του ηλεκτρικού ρεύματος σε λαϊκά σπίτι την ίδια στιγμή η διοίκηση του δήμου συμβάλει με τις αποφάσεις της να αυξηθεί ο λογαριασμός τους ρεύματος .
Η Κίνηση Πολιτών  Νίκαιας Ρέντη "κόντρα στο ρεύμα" καλεί τους πολίτες να πάρουν την υπόθεση στα χέρια τους και να αποτρέψουν με την πάλη τους τα νέα χαράτσια που μας επιβάλουν κυβέρνηση και δημοτική αρχή .


ΚΑΜΜΙΑ ΑΥΞΗΣΗ ΣΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΤΕΛΗ .ΟΥΤΕ ΕΝΑ ΕΥΡΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΣΕΠΗ ΤΩΝ ΔΗΜΟΤΩΝ

Ο Δήμαρχος της Νίκαιας Ρέντη Γιώργος Ιωακειμίδης προφανώς ενοχλημένος από την παρέμβαση των Λαϊκών επιτροπών και ενεργών πολιτών της Πόλης μας στο δημοτικό συμβούλιο στις 2 Νοέμβρη 2015 με αίτημα να μην επιβληθούν νέοι φόροι μέσω των δημοτικών τελών και τις αύξησης στον φόρο ηλεκτροδοτούμενων χώρων με αποτέλεσμα να αναβληθεί το συμβούλιο .


Προχωρά τώρα με πρόσκληση που λάβαμε εχθές 16/11 σε νέο συμβούλιο με τα ίδια θέματα και τις ίδιες εισηγήσεις δηλαδή επιμένει παρά τις αντιδράσεις στην ΑΎΞΗΣΗ ΤΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΤΕΛΩΝ .Και για αυτό το λόγο βάζει δημοτικό συμβούλιο στις 14.00 πράγμα που δεν έχει γίνει ποτέ πριν , μη σεβόμενος τους εργαζόμενους δημοτικούς συμβούλους που δεν θα μπορούν να παραστούν στην συνεδρίαση .
Καλούμε την Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου Νίκαιας Ρέντη να σεβαστεί τα συμφωνημένα και να αλλάξει την ώρα του συμβουλίου για μετά τις 18.00.
Καλούμε την δημοτική αρχή της Νίκαιας Ρέντη να πάρει πίσω τα αντιλαϊκά μέτρα για αύξηση των δημοτικών τελών , οι εργαζόμενοι οι άνεργοι οι λαϊκές οικογένειες της Πόλης μας δεν αντέχουν άλλη φοροεπιδρομή .
Επιμένουμε στις θέσεις μας .
ΚΑΜΜΙΑ ΑΎΞΗΣΗ ΣΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΤΕΛΗ 
ΠΛΗΡΗ ΑΠΑΛΛΑΓΉ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ και ΤΩΝ ΕΥΠΑΘΏΝ ΟΜΑΔΩΝ 
ΟΥΤΕ ΕΝΑ ΕΥΡΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΣΕΠΗ ΤΩΝ ΔΗΜΟΤΩΝ 
ΝΑ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΟΥΜΕ ΑΜΕΣΑ ΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΤΗΣ ΚΡΑΤΙΚΗΣ ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΗΣ Η ΟΠΟΙΑ ΕΧΕΙ ΜΕΙΩΘΕΙ ΛΟΓΩ ΤΩΝ ΜΝΗΜΟΝΙΩΝ ΚΑΤΑ 60% 
ΝΑ ΔΟΘΟΥΝ ΧΡΉΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΡΑΤΙΚΟ ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟ ΓΙΑ ΝΕΑ ΕΡΓΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΜΑΣ .

ΚΑΛΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΤΗΣ ΝΙΚΑΙΑΣ και του ΡΕΝΤΗ ΝΑ ΜΗΝ ΑΠΟΔΕΧΤΟΥΝ ΤΗΝ ΝΕΑ ΦΟΡΟΕΠΙΔΡΟΜΗ ΚΑΙ ΝΑ ΠΑΡΑΣΤΟΥΝ  ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ στις 19/11/2015 στις 2.00 μμ.

Η νέα νομολογία για την προστασία της πρώτης κατοικίας - Aπαραίτητα δικαιολογητικά


kokkina-daneia2
Η διαχείριση των οφειλών των νοικοκυριών μετά το 3o μνημόνιο - Το θέμα της κατοικίας . Οι τροποποιήσεις του Νόμου Κατσέλη - Ο νέος Κώδικας Πολιτικής Δικονομίας - Απαραίτητα δικαιολογητικά.
Η θέσπιση του νόμου 3869/2010 για τη ρύθμιση των οφειλών φυσικών προσώπων προς τους ιδιώτες, γνωστού και ως νόμου Κατσέλη, παρά το γεγονός ότι συνέπεσε με την άγρια οικονομική κρίση που συγκλόνισε την ελληνική κοινωνία, δεν είχε ως νομοθετική έμπνευση τη συγκεκριμένη κρίση, ούτε ως στόχευση την έκτακτη χρήση του για την αντιμετώπιση των συνεπειών της.
Με την εισαγωγή των ρυθμίσεών του, ο νομοθέτης απέβλεπε, στα πλαίσια της εναρμόνισης με το εδώ και πολλά χρόνια εφαρμοζόμενο δίκαιο της “προσωπικής αφερεγγυότητας ”σε άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και στις ΗΠΑ, αφ ενός, στον επανακαθορισμό, του ύψους των οφειλών που θα ήταν εφικτό να εισπραχθούν από άτομα που είχαν περιέλθει χωρίς δόλο σε αδυναμία να πληρώσουν τις αναληφθείσες υποχρεώσεις τους και κυρίως την παροχή σε αυτούς (και κυρίως στην αγορά και το τραπεζικό σύστημα), μιας νέας αρχής, μιας δεύτερης ευκαιρίας, ώστε να ξαναμπούν οι εγκλωβισμένοι οφειλέτες στο παιχνίδι της κατανάλωσης και της αγοράς των τραπεζικών προϊόντων. Ταυτόχρονα θα δημιουργούνταν νέες κερδοσκοπικές ευκαιρίες από τη διαχείριση των ανείσπρακτων οφειλών και των ενυπόθηκων ακινήτων. Ο παραπάνω σκοπός βέβαι, παρόλο που αναφέρεται ρητά στην αιτιολογική έκθεση του νόμου, δεν κατέστη στην περίπτωσή μας ούτε ευδιάκριτος ούτε εφικτός, ακριβώς λόγω της συνεχιζόμενης οικονομικής κρίσης που έχει εξαφανίσει το εισόδημα και την καταναλωτική δυνατότητα της συντριπτικής πλειοψηφίας των πολιτών με στοιχεία μονιμότητας.
Παρ’ όλα αυτά, η δυνατότητα που έδινε η διάταξη του άρθρου 9 παρ.2 του ανωτέρω νόμου, της εξαίρεσης δηλ. της κύριας κατοικίας από την εκποίηση, με την ταυτόχρονη τήρηση εκ μέρους του οφειλέτη μηνιαίων καταβολών προς εξυπηρέτηση των δανείων του μέχρι του ποσού του 80% της αντικειμενικής αξίας της σωζόμενης κατοικίας, σε συνδυασμό με την απαγόρευση λήψης καταδιωκτικών μέτρων εκ μέρους των Τραπεζών για όσο διάστημα διαρκεί η εκκρεμοδικία , λειτούργησε ως σημαντική ανακούφιση για χιλιάδες νοικοκυριά που προσέφυγαν και έχουν καταθέσει αιτήσεις ρύθμισης των οφειλών τους και διάσωσης της κατοικίας τους.
Η εφαρμογή εξάλλου, της ανωτέρω διατάξεως, έδινε τη δυνατότητα στον εφαρμοστή του δικαίου παράλληλα με τη διάσωση της κατοικίας να οδηγήσει και σε μια έμμεση εξισορρόπηση των συμφερόντων δανειστών και δανειοληπτών , που δεν είναι ξένη με το δίκαιό μας, αφού προβλέπεται ως γενική ρήτρα στο άρθρο 388 ΑΚ, με την δικαστική στάθμιση του ύψους των οφειλών των πολιτών που ήταν αναγκαίο (εύλογο και δίκαιο ) να εξοφληθούν , ενόψει της υποτίμησης όλων των υπόλοιπων αξιών (μισθών, συντάξεων και ακινήτων) και της υπερβολικής επιβάρυνσης των οφειλών με τόκους, διαγράφοντας τα υπερβάλλοντα του ύψους αυτού ποσά των οφειλών .
Οι δύο αυτές συνέπειες του παραπάνω νόμου , οι οποίες συνδυαζόμενες με την αδυναμία του ελληνικού δικαστηριακού συστήματος να δικάσει σε εύλογο χρονικό διάστημα τις εκκρεμείς αιτήσεις και το χρονοβόρο και δαπανηρό για τον επισπεύδοντα δανειστή σύστημα των διατάξεων για τη διενέργεια πλειστηριασμών ακινήτων του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας που ισχύει μέχρι και την 1.1.2016, αποτελούσαν τεράστιο πονοκέφαλο για το τραπεζικό σύστημα . Ήταν, κατά πάσα πιθανότητα, μία από τις αιτίες που «μπλόκαραν» την πώληση των ληξιπρόθεσμων δανείων σε εξειδικευμένα funds είσπραξης επισφαλειών, δεδομένου ότι οι υποψήφιοι αγοραστές δικαιολογημένα παρέμεναν διστακτικοί, αφού το ελληνικό δίκαιο τυγχάνει εφαρμογής και μετά από μια τέτοια πώληση (εκχώρηση) και επομένως οι παραπάνω προστατευτικές ρυθμίσεις αφορούν και τους αγοραστές των δανείων αυτών.
Τα παραπάνω «προβλήματα» έρχεται να λύσει η τροποποίηση του Νόμου Κατσέλη στα πλαίσια του τρίτου μνημονίου (ν.4336/2015) και η αμέσως προηγούμενη ψήφιση του Νέου Κωδικα Πολιτικής Δικονομίας (ν.4335/2015), ο οποίος τίθεται σε εφαρμογή μετά την 1.1.2016, με τις σημαντικότερες ρυθμίσεις των οποίων θα ασχοληθούμε παρακάτω.
Η πολυαναμενόμενη, τέλος, απόφαση (που κατά πάσα πιθανότητα θα πάρει τη μορφή νόμου και όχι απλής ΚΥΑ ) , η οποία θα καθορίσει τα ποσοτικά όρια των κριτηρίων (οικογενειακό εισόδημα αιτούντος, αξίας ακινήτου και ύψος οφειλών ) για την παροχή της εξαίρεσης από την εκποίηση του ακινήτου του οφειλέτη που καταφεύγει στο Νόμο Κατσέλη, θα είναι η τελευταία πινελιά στην «τελική λύση» του προβλήματος κόκκινα δάνεια.
Όσο για τον πολυσυζητημένο Κώδικα Δεοντολογίας Τραπεζών θα αποτελέσει κατά τη γνώμη μου εργαλείο κατηγοριοποίησης των δανείων και ροοστάτη που θα καθορίσει το ρυθμό εισαγωγής των καθυστερούμενων οφειλών στη διαδικασία της αναγκαστικής εκτέλεσης .
Για να πάρουμε όμως τα πράγματα με τη σειρά:
ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ ΝΟΜΟ ΚΑΤΣΕΛΗ
Η προσφυγή στο νόμο Κατσέλη θα είναι πλέον , η μοναδική δυνατότητα προστασίας της κατοικίας των οφειλετών (προς Τράπεζες και Δημόσιο) από πλειστηριασμό , δεδομένου ότι παύει από το τέλος της χρονιάς η οποιαδήποτε άλλη τυπική ή άτυπη προστασία . Μόλις ποσοτικοποιηθούν τα παραπάνω κριτήρια για τη δυνατότητα υπαγωγής στο νόμο θα έχουμε την πλήρη εικόνα. Προς το παρόν με τον 4336/2015 ισχύουν ήδη οι παρακάτω αλλαγές .
Α). Υπαγωγή στο εξής στο νόμο όχι μόνο των οφειλών προς τράπεζες και λοιπούς ιδιώτες ,αλλά και των βεβαιωμένων και ληξιπρόθεσμων χρεών προς το Δημόσιο και τα Ασφαλιστικά Ταμεία κλπ ,εφόσον συντρέχουν με ιδιωτικές οφειλές, δεν αφορούν χρέη που δημιουργήθηκαν από αδίκημα που τελέστηκε με δόλο η βαρειά αμέλεια (π.χ. απόδοση ΦΠΑ) ή από οφειλόμενη διατροφή σε σύζυγο ή τέκνο και δεν δημιουργήθηκαν το τελευταίο έτος πριν την αίτηση.
Με αυτή τη ρύθμιση αποτρέπεται η προνομοιακή μέχρι τώρα ικανοποίηση των χρεών προς το δημόσιο , στην οποία προέβαιναν οι οφειλέτες με δεδομένη και την ποινική κύρωση της μη πληρωμής των σχετικών χρεών και ευνοείται η συνολική ρύθμιση των χρεών.
Σε συνδυασμό με την αποποινικοποίηση των οφειλών προς τα Ταμεία, πλην των εργοδοτικών εισφορών (ΙΚΑ), και την αναβάθμιση του ορίου του αξιοποίνου της μη καταβολής χρεών προς το Δημόσιο σε ποσό που υπερβαίνει τις 100.000,00 ευρώ και υπό την προυπόθεση ότι, το όριο του συνολικό ποσού των υπαγόμενων στο νόμο οφειλών που αναμένεται να θεσμοθετηθεί δεν θα είναι πολύ χαμηλό (!!!), αυτή η διάταξη θα μπορούσε να αποβεί πολύ θετική για αρκετό κόσμο, που οφείλει σημαντικά μεν, μη αξιόποινα δε, ποσά προς Δημόσιο και Ασφαλιστικά Ταμεία.
Η υπαγωγή στη ρύθμιση και των οφειλών προς το δημόσιο είναι στο εξής κατά την άποψή μου υποχρεωτική , ενώ για τις ήδη εκκρεμείς αιτήσεις που δεν έχουν συζητηθεί προβλέπεται δυνατότητα συμπληρωματικής ένταξής τους με την κατάθεση σχετικής αίτησης.
Β). Καθορίζονται και απαριθμούνται αυστηρά τα απαιτούμενα δικαιολογητικά και αποδεικτικά έγγραφα που πρέπει να προσκομίσει ο οφειλέτης (επισυνάπτεται κατάλογος στο τέλος) και μάλιστα αυτά πρέπει να συνοδεύουν την αίτηση, κατά την κατάθεση αυτής. Για τις εκκρεμείς αιτήσεις ζητείται η επικαιροποίηση των στοιχείων που περιέχονται στην αίτηση με την προσκόμιση επίσης συγκεκριμένων δικαιολογητικών (επισυνάπτεται κατάλογος κατωτέρω) μέχρι την 15.2.2016.
Εάν λάβουμε υπόψη ότι τα πιο δυσεύρετα έγγραφα είναι οι βεβαιώσεις οφειλών και κυρίως οι συμβάσεις των δανείων και πιστωτικών καρτών, η έγκαιρη χορήγηση των οποίων εξαρτάται αποκλειστικά από τις Τράπεζες, δηλαδή τις αντιδίκους του αιτούντα δικαστική προστασία, οι οποίες μάλιστα για τη χορήγησή των συμβάσεων αξιώνουν σημαντικά χρηματικά ποσά, αντιλαμβανόμαστε ότι η διάταξη αυτή δυσχεραίνει σημαντικά τη θέση του οφειλέτη.
Μόνος τρόπος αντιμετώπισης είναι η επιμονή και η λήψη αντιγράφου των αιτήσεων χορήγησης των παραπάνω εγγράφων προς τις Τράπεζες με αριθμό πρωτοκόλλου και ημερομηνία κατάθεσης, οι οποίες σε αδικαιολόγητη άρνηση ή κακόβουλη καθυστέρηση συνδεόμενη με επίσπευση αναγκαστικής εκτέλεσης θα μπορούσαν να χρησιμεύσουν για την άμυνα του οφειλέτη .
Εξάλλου ο λόγος που ζητείται η επικαιροποίηση δεν μπορεί να είναι άλλος (εκτός βέβαια από το σπάσιμο νεύρων όλων των εμπλεκομένων) από την παροχή της δυνατότητας στις Τράπεζες να ζητήσουν την μεταρρύθμιση των προσωρινών διαταγών, την αύξηση των μηνιαίων δόσεων ή και την άρση της προστασίας, σε περίπτωση που από τα προσκομισθέντα στοιχεία προκύπτει διαφοροποίηση των οικονομικών στοιχείων του οφειλέτη.
Γ). Θεσπίζεται ο υποχρεωτικός προσδιορισμός δικασίμου εντός (6) έξι μηνών για τη συζήτηση της αίτησης και (2) δύο μηνών για τη συζήτηση της προσωρινής διαταγής, για τη χορήγηση της οποίας δίνονται σαφείς οδηγίες ως προς την πλήρωση κάποιων προυποθέσεων που τη δικαιολογούν. Από την επίδοση της αίτησης μέχρι τη συζήτηση της προσωρινής διαταγής απαγορεύεται η λήψη καταδιωκτικών μέτρων.
Η διάρκεια, όμως, της χορηγούμενης προσωρινής διαταγής δεν θα μπορεί να υπερβαίνει τους έξι μήνες , ενώ μέχρι τώρα εκτεινόταν ως την έκδοση της οριστικής απόφασης !! Επομένως, στην πού πιθανή περίπτωση που για πρακτικούς λόγους η ορισθείσα δικάσιμος θα είναι απώτερη του εξαμήνου, οπότε και θα λήγει η ισχύς της με την προσωρινή διαταγή χορηγηθείσας προστασίας, ο οφειλέτης θα υποχρεώνεται να προσφύγει ξανά για την ανανέωση της προσωρινής διαταγής καταβάλλοντας βέβαια και τα σχετικά έξοδα.
Δ). Εισάγεται η έννοια των εύλογων δαπανών διαβίωσης ως μπούσουλας για τον προσδιορισμό των μηνιαίων δόσεων που θα υποχρεώνεται ο οφειλέτης να καταβάλλει στους πιστωτές του προκειμένου να ρυθμίσει τα χρέη του. Έτσι ως δόση θα καθορίζεται κάθε φορά το ποσό που απομένει, εάν αφαιρεθεί από το εισόδημα του οφειλέτη το ποσό που απαιτείται (το οποίο καθορίζεται κάθε χρόνο από την ΕΛΣΤΑΤ) για την κάλυψη των εύλογων δαπανών διαβίωσης του ίδιου και των προστατευόμενων μελών της οικογένειάς του. Η ρύθμιση αυτή αποτελεί εκ πρώτης όψεως μία ασπίδα προστασίας από πολύ «αυστηρές» αποφάσεις, αλλά θα αποβεί προβληματική σε ειδικές περιπτώσεις που δικαιολογούν αυξημένες δαπάνες διαβίωσης (οφειλέτες με ανάγκες που εκφεύγουν από το μέσο όρο λόγω ασθένειας ,αναπηρίας κλπ ).Επίσης με τη συνέχιση της οικονομικής κρίσης το ύψος του ποσού που αντιπροσωπεύει τις εύλογες δαπάνες διαβίωσης θα μειώνεται συνεχώς, αφού ο τρόπος καθορισμού του έχει να κάνει με το μέσο όρο κατανάλωσης συγκεκριμένων κατηγοριών αγαθών.
Ε). Στην περίπτωση που πληρούνται οι προυποθέσεις για την ένταξη κάποιου οφειλέτη στο νόμο, και δεν υπάρχει αίτημα για διάσωση ακινήτου (είτε γιατί δεν υπάρχει ακίνητο είτε διότι προσφέρεται το υπάρχον για εκποίηση), το Δικαστήριο ορίζει κατά τα ανωτέρω μηνιαίες καταβολές επί τριετία Στο τέλος της τριετίας και εφόσον έχει τηρηθεί το πρόγραμμα, ο οφειλέτης απαλλάσσεται του υπολοίπου των οφειλών του οριστικά !! Δύναται δε να το πιστοποιήσει και με αίτησή του και δικαστική απόφαση . Πολύ σημαντική ρύθμιση, ιδιαίτερα για οφειλέτες που δεν διαθέτουν ακίνητη περιουσία και έχουν χρέη προς το Δημόσιο.
ΣΤ). Τέλος, σε σχέση με τη διάταξη του άρθρου 9, η δυνατότητα διάσωσης της α κατοικίας και οι προυποθέσεις της, θα ρυθμιστούν με νέα υπουργική απόφαση. Μέχρι τότε, κατά την περισσότερο υποστηριζόμενη άποψη, εφαρμόζεται η καταργηθείσα διάταξη. Για τις εκκρεμείς αιτήσεις επίσης ισχύει η καταργηθείσα διάταξη.
ΝΕΟΣ ΚΩΔΙΚΑΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΔΙΚΟΝΟΜΙΑΣ
Οι αλλαγές του Κώδικα Πολιτικής δικονομίας που τίθενται σε ισχύ από 1.1.2016 και αφορούν την επιδίωξη είσπραξης των ληξιπρόθεσμων οφειλών και τους πλειστηριασμούς ακινήτων κινούνται στο τρίπτυχο ταχύτερα – ευκολότερα –φθηνότερα, κυρίως με τη σύντμηση του συνόλου των προθεσμιών άσκησης ενδίκων μέσων, βοηθημάτων και των χρονικών διαστημάτων ανάμεσα στα διάφορα στάδια της εκτέλεσης.
Ιδιαίτερη πρακτική σημασία έχουν:
Α). Ενώ η εκτίμηση της αξίας του ακινήτου που καταγραφόταν στην κατασχετήρια έκθεση και με βάση αυτή υπολογιζόταν η τιμή πρώτης προσφοράς, δεν μπορούσε να είναι κατώτερη της αντικειμενικής αξίας αυτού (άρθρο 993), με το νέο άρθρο 993 καθιερώνεται ως τιμή εκκίνησης η εμπορική αξία του ακινήτου. Η εν λόγω διάταξη θα τεθεί σε ισχύ μετά την έκδοση προεδρικού διατάγματος (το αργότερο ως 1.6.2016), το οποίο θα καθορίζει τον τρόπο, το αρμόδιο όργανο προσδιορισμού της αξίας αυτής και κάθε σχετική λεπτομέτεια.
Εφόσον δεν επιτυγχάνεται η πλειοδοσία και κατακύρωση του ακινήτου κατά την αρχική ημερομηνία πλειστηριασμού, ορίζεται νέα ημερομηνία σε 14 ημέρες (αντί 40 προηγουμένως ) με τιμή εκκίνησης μειωμένη στο ήμισυ της αρχικής εκτίμησης.
Αν και στον επαναληπτικό πλειστηριασμό δεν έχουμε κατακύρωση, τότε με απόφαση δικαστηρίου , στο οποίο καταφεύγει ο ενδιαφερόμενος, μπορεί να οριστεί νέα ημερομηνία σε τριάντα ημέρες με ακόμα κατώτερη τιμή προσφοράς ή με τίμημα που ορίζεται από το δικαστήριο (ελεύθερο) το οποίο μπορεί να πληρωθεί και σε ...δόσεις. Σε κάθε περίπτωση το δικαστήριο ορίζει την τιμή και εκεί μπορούν να τεθούν ζητήματα συνταγματικότητας των ρυθμίσεων αυτών και καταχρηστικότητας του ευτελισμού της αξίας της ακίνητης περιουσίας του οφειλέτη και του απρόσφορου της εκποίησης αυτής σε σχέση με το εξοφλούμενο χρέος.
Β). Η τροποποίηση του τρόπου υπολογισμού του εκπλειστηριάσματος που διανέμεται στους αναγγελθέντες δανειστές σε συνδυασμό με τα γενικά και ειδικά προνόμια αυτών. Μειώνεται αποφασιστικά το μερίδιο είσπραξης του Δημοσίου (αλλά και των εργατικών απαιτήσεων και των ασφαλιστικών ταμείων), τόσο με την υποβάθμιση των απαιτήσεων από ΦΠΑ και φόρους από τη δεύτερη στην τρίτη τάξη, μαζί με τις εργατικές απαιτήσεις και τα ασφαλιστικά ταμεία (οι λοιπές απαιτήσεις του δημοσίου και των δήμων στην 5η τάξη), όσο κυρίως με την η κατάργηση της αφαίρεσης από το σύνολο του πλειστηριάσματος του ποσού που απαιτούνταν για την ικανοποίηση των απαιτήσεων των δανειστών των τριών πρώτων τάξεων και στη συνέχεια της διαίρεσης του υπολοίπου σε ποσοστά για την ικανοποίηση των ειδικών προνομίων (τράπεζες. Έτσι διατίθεται μεγαλύτερο ποσό για ικανοποίηση των ενυπόθηκων κυρίως δανειστών.
Γ). Η γενικευμένη σύντμηση προθεσμιών και η απάλειψη γραφειοκρατικών διατυπώσεων περιορίζει αποφασιστικά τη διάρκεια της όλης διαδικασίας, η οποία παραμένει δημόσια και γίνεται ενώπιον του συμβολαιογράφου, όπως πριν (για την καθιέρωση του τρόπου και των λεπτομερειών της δυνατότητας διενέργειας ηλεκτρονικών πλειστηριασμών προβλέπεται η έκδοση προεδρικού διατάγματος μέχρι την 1.6.2016 !!!).
Ο πλειστηριασμός εξακολουθεί, ακόμη και μετά τις πρόσφατες αλλαγές να είναι μια γραφειοκρατική διαδικασία που παρέχει στον οφειλέτη που έχει λόγους (νομικούς και πραγματικούς) άμυνας τη δυνατότητα (σε πιο ασφυκτικά τώρα χρονικά πλαίσια) να αμυνθεί, εφόσον βέβαια διαθέτει χρήματα.
Το πραγματικό πολιτικό ζήτημα και το αντίστοιχο αίτημα δεν είναι πόσο εύκολο ή δύσκολο θα είναι να βγει μια κατοικία στον πλειστηριασμό , σε ποιο χρόνο και μετά από πόσες ανακοπές και δικαστήρια, αλλά εάν ο άνθρωπος (και η οικογένειά του) που έχει περιέλθει σε κατάσταση ένδειας πρέπει να χάνει την κατοικία του ή εάν θα πρέπει το σπίτι του κάθε ανθρώπου να είναι ακατάσχετο, τουλάχιστον μέχρι το χρονικό σημείο που θα είναι δυνατή η παροχή κατοικίας σε όλους .
ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗΝ EΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΑΙΤΗΣΗΣ ΡΥΘΜΙΣΗΣ ΟΦΕΙΛΩΝ Ν.3869/2010 (ΝΟΜΟΣ ΚΑΤΣΕΛΗ) ΟΠΩΣ ΚΑΘΟΡΙΣΤΗΚΑΝ ΜΕ ΤΗΝ ΚΥΑ 8986/14.10.2015.
1. Αντίγραφο δελτίου Αστυνομικής Ταυτότητας (ή διαβατηρίου με άδεια διαμονής εάν πρόκειται για πολίτη ΕΕ ή τρίτης χώρας διαμένοντα μόνιμα στην Ελλάδα).
2. Πρόσφατο πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης
3. Ε1 του έτους 2015.
4. Εκκαθαριστικό Σημείωμα δήλωσης φορολογίας εισοδήματος 2015.
5. Πρόσφατο Ε9 .
6. Καταστάσεις μισθοδοσίας ή εκκαθαριστικούς λογαριασμούς συντάξεων ή βεβαίωση ανεργίας του ΟΑΕΔ για το έτος 2015.
7. Βεβαιώσεις οφειλών των πιστωτών (συνημμένο έντυπο αίτησης προς τράπεζες) με ημερομηνία έκδοσης μεταγενέστερη της 20ης Αυγούστου 2015.
8. Υπεύθυνη δήλωση για πληρότητα καταστάσεων περιουσίας και μεταβιβάσεων
Τα ανωτέρω πρέπει να προσκομισθούν προς επικαιροποίηση των ήδη εκκρεμών αιτήσεων στα οικεία Ειρηνοδικεία όπου τηρείται ο φάκελος μέχρι 15-2-2016 και να ληφθεί σχετική βεβαίωση.
ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΑΙΤΗΣΗΣ ΡΥΘΜΙΣΗΣ ΟΦΕΙΛΩΝ Ν.3869/2010 (ΝΟΜΟΣ ΚΑΤΣΕΛΗ) ΟΠΩΣ ΚΑΘΟΡΙΣΤΗΚΑΝ ΜΕ ΤΗΝ ΚΥΑ 7534/20.8.2015
1. Αντίγραφο δελτίου Αστυνομικής Ταυτότητας (ή διαβατηρίου με άδεια διαμονής εάν πρόκειται για πολίτη ΕΕ ή τρίτης χώρας διαμένοντα μόνιμα στην Ελλάδα).
2. Πρόσφατο πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης.
3. Ε1 των τελευταίων τριών οικονομικών ετών.
4. Εκκαθαριστικά Σημειώματα των τελευταίων τριών οικονομικών ετών.
5. Πρόσφατο Ε9.
6. Καταστάσεις μισθοδοσίας ή εκκαθαριστικούς λογαριασμούς συντάξεων ή βεβαίωση ανεργίας του ΟΑΕΔ.
7. Βεβαιώσεις οφειλών των πιστωτών (συντάσσεται έντυπο αίτησης προς τράπεζες).
8. Αντίγραφα όλων των δανειακών συμβάσεων.
9. Έγγραφα που σας έχουν κοινοποιηθεί και αφορούν καταγγελίες συμβάσεων , διαταγές πληρωμής, εξώδικα κλπ.
10. Συμβόλαια απόκτησης εμπράγματων δικαιωμάτων σε ακίνητα (αγοραπωλησίες, γονικές παροχές, αποδοχές κληρονομιάς κλπ)
11. Πιστοποιητικό βαρών του αρμόδιου υποθηκοφυλακείου ή Κτηματολογικού γραφείου τουλάχιστον για την κύρια κατοικία.
12. Φύλλο υπολογισμού αντικειμενικής αξίας της κύρια κατοικίας αιτούντος.
13. Άδεια κυκλοφορίας οχημάτων.
14. Αντίγραφο ποινικού μητρώου γενικής χρήσης.
15. Σε περίπτωση προηγούμενης άσκησης εμπορικής δραστηριότητας, βεβαίωση διακοπής εργασιών από την αρμόδια ΔΟΥ.
16. Υπεύθυνη δήλωση για πληρότητα καταστάσεων περιουσίας και μεταβιβάσεων.
(συντάσσεται έντυπο υπεύθυνης δήλωσης).
Σε περίπτωση που πρόκειται να ενταχθούν στη ρύθμιση οφειλές προς το Δημόσιο, Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης και ΝΠΔΔ απαιτούνται σχετικές βεβαιώσεις οφειλών από την αρμόδια υπηρεσία που να αναφέρουν την ημερομηνία βεβαίωσης της κάθε οφειλής, το κεφάλαιο αυτής και τις τυχόν προσαυξήσεις, πρόστιμα κλπ.
Κατά περίπτωση μπορεί να απαιτηθούν και άλλα έγγραφα που να αποδεικνύουν γεγονότα και ισχυρισμούς (πιστοποιητικά για θέματα υγείας, αποζημιώσεις απόλυσης, ασφαλιστήρια συμβόλαια , έγγραφα ειδικών εξόδων διαβίωσης ).
Σε περίπτωση έγγαμου αιτούντος τα παραπάνω έγγραφα προσκομίζονται και για τον/τη σύζυγο.
Εάν κάποιον ανήλικο τέκνο διαθέτει περιουσία (καταθέσεις, ακίνητα) πρέπει να προσκομίζονται τα σχετικά έγγραφα.

"Φράχτες" στην ζωή των παιδιών με αναπηρία το 2015



Για άλλη μια φορά το ίδρυμα ΚΕΠΕΠ Λεχαινών βρίσκεται στο προσκήνιο. Μόνο που τις προηγούμενες φορές η δημοσιότητα δεν φαίνεται να άλλαξε και τόσο τις συνθήκες που επικρατούν τόσο με τη φιλοξενία των ατόμων με αναπηρία, όσο και με τον αριθμό του προσωπικού. Το μεσημέρι της Τετάρτης, την ίδια ώρα που βρισκόταν σε εξέλιξη τον παν-αναπηρικό συλλαλητήριο στην Αθήνα, ακτιβιστές ΑΜΕΑ μέλη της Κίνησης Χειραφέτησης ΑΜΕΑ «Μηδενική Ανοχή» πραγματοποιούσαν κατάληψη στο ΚΕΠΕΠ Λεχαινών. 
Άτομα με αναπηρία μπήκαν στο προαύλιο του ΚΕΠΕΠ και προχώρησαν στο εσωτερικό του κτιρίου. 
Ανάρτησαν πανό στην είσοδο του ιδρύματος και στη συνέχεια θέλησαν να μιλήσουν με το προσωπικό και τη διοίκηση του ιδρύματος. 
Οι εντάσεις δεν έλειψαν και τα μέλη της Κίνησης κατάφεραν όχι μόνο να μπουν στους χώρους του ιδρύματος και πραγματοποιούν έως αυτή την ώρα κατάληψη, αλλά και να καταγράψουν στους θαλάμους εικόνες με τις άθλιες συνθήκες διαβίωσης των 56 ατόμων που φιλοξενούνται εκεί.
 Όπως δήλωσαν βρίσκονται στο πλευρό του λιγοστού προσωπικού και το απόγευμα προχώρησαν στην υποβολή μήνυσης στην Εισαγγελία Αμαλιάδας για τις συνθήκες λειτουργίας του ιδρύματος. 
Να σημειωθεί πως για την φροντίδα και φύλαξη των 56 ατόμων, εργάζονται εφτά άτομα νοσηλευτικό και 15 άτομα βοηθητικό προσωπικό.

Η Κίνηση "κόντρα στο ρεύμα" συμπαρατάσεται στο πλευρό των ακτιβιστών της κίνησης "Μηδενική ανοχή" διαθέτουμε τις δυνάμεις μας για να βοηθήσουμε .
Το επόμενο διάστημα τα προβλήματα των ατόμων με αναπηρία απο όλη τη Χώρα θα μεταφερθούν σε κεντρικό επίπεδο εδώ που λαμβάνονται οι απόφάσεις για την Ζωή των ατόμων με αναπηρία και όλων μας .
Καλούμε την κυβέρνηση να πάρει ΑΜΕΣΑ μέτρα για να λυθούν τα προβλήματα των ατόμων με αναπηρία .
ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ ΟΧΙ ΟΛΟΥΣ ΦΡΑΧΤΕΣ ΣΤΗ ΖΩΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΑΣ 

Ενωση συλλόγων γονέων Νίκαιας αγώνας για Δημόσιο δωρεάν Σχολείο

Η Ένωση Συλλόγων Γονέων Μαθητών τη; Νίκαιας μαζί με τον σύλλογο εκπαιδευτικών Αβαθμιας εκπαίδευσης Νίκαιας καλούν την Δευτέρα 9/11 στο δημοτικό συμβούλιο Νίκαιας για τα προβλήματα των σχολείων της Πόλης μας και την Τετάρτη 11/11 στις 18.30 στο περιβολάκι της Νίκαιας .




Έχουν περάσει δύο μήνες από την έναρξη της σχολικής χρονιάς και η κατάσταση έχει φτάσει στο απροχώρητο στα σχολεία μας. Η απαξίωση, υποβάθμιση και διάλυση του δημόσιου σχολείου συνεχίζεται.
Λείπουν εκπαιδευτικοί. Υπάρχουν σοβαρά προβλήματα καθαριότητας. Τα σχολεία δεν έχουν καθόλου χρήματα. Έρχεται ο χειμώνας και το πρόβλημα της θέρμανσης θα οξυνθεί.
Δεν πάει άλλο!
Δεν θα μείνουμε με σταυρωμένα τα χέρια.
Γονείς, εκπαιδευτικοί, μαθητές.
Αγωνιζόμαστε για ένα σχολείο δημόσιο, πραγματικά δωρεάν, σύγχρονο.
• Απαιτούμε εδώ και τώρα να καλυφτούν όλα τα κενά σε εκπαιδευτικούς
• Να γίνουν όλες οι απαραίτητες εργασίες στα σχολεία του δήμου μας
• Έκτακτη οικονομική επιχορήγηση στα σχολεία
• Να λυθεί επιτέλους το πρόβλημα με τις καθαρίστριες για όλη τη σχολική χρονιά
• Κανένας γονιός να μην βάζει το χέρι στην τσέπη. Κανένα σχολείο δε ζητά χρήματα από γονείς
Ένωση Γονέων Νίκαιας-Ρέντη
Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Νίκαιας-Πειραιά

θεατρική ομάδα του "φυσάει κόντρα "


Φίλοι και Φίλες της Κίνησης ξεκινά σήμερα Πέμπτη 5/11/2015 η θεατρική ομάδα του "φυσάει κόντρα " με νέες ιδέες και φρέσκια διάθεση .
Όσοι επιθυμούν να συμμετάσχουν στην θεατρική ομάδα κάθε Πέμπτη στις 20.00 στο στέκι μας "φυσάει κόντρα" Π.Τσαλδάρη 297 και Αρκαδίου στη Νίκαια

Καμιά αύξηση στα δημοτικά τέλη / η κινητοποίηση των πολιτών απέτρεψε την αύξηση στα δημοτικά τέλη στο δήμο Νίκαιας Ρέντη

Δυναμική ήταν η αντίδραση των κατοίκων της Νίκαιας στην  επιχειρούμενη αύξηση των δημοτικών τελών από την διοίκηση Ιωακειμίδη.
Στην συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Νίκαιας Ρέντη την Δευτέρα 2/11/2015 η διοίκηση του δήμου εισηγούντο την αύξηση των δημοτικών τελών καθώς και την αναπροσαρμογή (αύξηση 20%) του φόρου ηλεκτροδοτούμενων χώρων .
Στην συνεδρίαση δεκάδες συμπολίτες μας μέλη των λαϊκών επιτροπών καθώς και μέλη της κίνησης παρενέβησαν στην αρχή της συνεδρίασης και έβαλαν το αίτημα των κατοίκων να μην γίνει καμιά αύξηση στα δημοτικά τέλη .
Η απάντηση από τον δήμαρχο Ιωακειμίδη ήταν να ξεκινήσει το δημοτικό συμβούλιο και θα τα πούμε .

Αποφασισμένοι οι κάτοικοι να μην επιτρέψουν την ψήφιση των αντιλαϊκών μέτρων κατέλαβαν την αίθουσα του δημοτικού συμβουλίου με αίτημα να αποσυρθεί το συγκεκριμένο θέμα και να συνεχίσουμε .
Η στάση του δημάρχου που αποτυπώθηκε στην φράση <<όποιος νομίζει ότι με τσαμπουκάδες δεν θα περάσουν τα μέτρα είναι γελασμένος >> πυροδότησε την ατμόσφαιρα και δεν άφηνε περιθώρια να  συνεχιστεί η συνεδρίαση .

Το ποτήρι βέβαια ξεχείλισε  όταν πληροφορηθήκαμε από δημοτικό σύμβουλο ο οποίος κατήγγειλε ότι έξω από την αίθουσα υπήρχε αστυνομία .
Από ότι μάθαμε από μεριάς διοίκησης ειδοποίησαν την αστυνομία να παρέμβει καθώς σε λίγο κατέφθασε ομάδα δέλτα  έξω από το δημαρχείο να παρέμβει να επιβάλει την τάξη . 
Η κινητοποίηση και η ψύχραιμη στάση των πολιτών δεν άφησαν να συμβεί το παραμικρό και την αστυνομία να φύγει όπως ήρθε .
Η συνεδρίαση τελείωσε στο σημείο αυτό με την υπόσχεση από μεριάς των πολιτών ότι θα είναι παρόντες σε όσες συνεδριάσεις χρειαστεί για να αποτρέψουν την φοροληστεία .

Η Κίνηση Πολιτών Νίκαιας Ρέντη "κόντρα στο ρεύμα" καταγγέλλει την απαράδεκτη ενέργεια να ειδοποιηθεί η αστυνομία να παρέμβει στην συνεδρίαση του ΔΣ απο όποιον και να ειδοποιήθηκε .
Το δημοτικό συμβούλιο της Πόλης μας μπορεί και πρέπει να λαμβάνει υπ όψι του την γνώμη των πολιτών και να αποφασίζει υπέρ των συμφερόντων των δημοτών της Πόλης μας .
Μετά την χθεσινή συνεδρίαση ζητάμε απο την δημοτική αρχή Ιωακειμίδη να πάρει πίσω την εισήγηση για αύξηση των δημοτικών τελών για το 2016 καθώς και την αύξηση του φόρου ηλεκτροδοτούμενων χώρων κατά 20% όπως θα ζητούσαμε και κατά την συνεδρίαση του ΔΣ.



η πρώτη αποστολή για τους πρόσφυγες της Σάμου

Μεγάλη ήταν η ανταπόκριση των αλληλέγγυων Πολιτών της Νίκαιας στο κάλεσμα της Κίνησης μας για την συλλογή ειδών πρώτης ανάγκης , κουβέρτες , ρούχα και παπούτσια για να σταλούν στο νησί της Σάμου όπου ενεργοί πολίτες του νησιού πήραν την πρωτοβουλία να "υποδέχονται " και να φιλοξενούν τους πρόσφυγες που φτάνουν κατά εκατοντάδες καθημερινά .


τα πρώτα πακέτα φορτώθηκαν στις 30/10 στο πλοίο για Σάμο όπου παραλήφθηκαν απο τους αλληλέγγυους την επομένη


Ευχαριστούμε όλους όσους βοήθησαν σε αυτη την προσπάθεια και είμαστε σε συνεχή επαφή .
Συνεχίζουμε να συλλέγουμε είδη πρώτης ανάγκης ρούχα κουβέρτες παπούτσια τρόφιμα για να αποσταλούν κάθε φορά σε όσους τα έχουν ανάγκη.